søndag 2. november 2014

Salaby.no -alle fag på ett sted.







I forbindelse med studiet mitt, har jeg intervjuet flere av mine kollega ved skolen der jeg jobber ang hvilke digitale læremidler de bruker i undervisningen. Ved å oppsummere svarene jeg fikk, satt jeg igjen med Salaby.no. Det var dette læremiddelet alle brukte.

Salaby.no er et digitalt hjelpemiddel som har samlet alle fagene på en plass. Det er inndelt slik at det er tilpasset ulike aldersgrupper. Vi har barnehage,  1.-4.klasse og 5.-7.klasse. Innenfor hver av disse klasseinndelingene finner vi også ulike nivåinndelinger.
                                                    
På Salaby har de også morsmålsider for språkene polsk, somalisk, tamil, tyrkisk, filippinsk, litauisk og tigrinja. Disse sidene er tilpasset 1. til 4. trinn. Disse sidene er ment å være et supplement til morsmålsundervisningentil og med nivå 2 i læreplanen.

Salaby.no er et dynamisk læremiddel som oppdateres fortløpende både på innhold og med pedagogiske verktøy. Det er bygd opp med kompetansemålene fra læreplanen i bunnen, og kan brukes både til undervisning i klasserom på smart-board, individuelt arbeid og stasjonsundervisning på PC.

Salabyredaksjonenen en del av Gyldendal undervisning.




3 kommentarer:

  1. Så spennende at du har undersøkt hvilke digitale læremidler lærerne ved skolen du jobber bruker. Det er jo alltid spennende å undersøke hva de faktisk bruker ute i skolene, når man selv jobber med emnet. Jeg syns også dette virket som et spennende og bra læremiddel. At det er bygd opp med kompetansemålene i bunnen er jo kjempebra.
    Syns også det var fint at de hadde morsmålssider for noen språk, spennende.

    SvarSlett
  2. Veldig kjekt å få tips om digitale læremidler som er i bruk i skolen, og ikke minst som lærere er fornøyde med. Jeg hadde ikke hørt om Salaby.no før, men har nå klikket meg inn på siden og sett litt, og synes det virker som en god ressurs. Det at de har morsmålsider synes jeg er veldig nyttig . Det er også bra at dette er et læremiddel som oppdateres jevnlig og ikke minst bygger på LK06.

    SvarSlett
  3. Lurt å innhente informasjon fra kollegaer ;)
    Jeg har også litt kjennskap til Salaby, men var ikke klar over at det er morsmålsressurser til så mange språk.

    SvarSlett